مبل کلاسیک

ویژگی های مبل کلاسیک

مبل کلاسیک

معنای لغوی کلاسیک به معنی درجه یک می باشد.سبک کلاسیک، الهام گرفته از هنر روم و یونان باستان بوده است. خواستگاه مبل کلاسیک کشورهای اروپایی خصوصا ایتالیا بوده است که آن نیز مخصوص خانواده های اشراف و بزرگان بوده است،به مرور و پس از گذشت سالیان پس از ورود مبل به ایران این مدل به علت طرح قدیمی و ریشه سنتی و ظرافت جایگاه خود را پیدا کرده وبه مرور در خانه های ایرانی دیده شد.مبل کلاسیک هر کشور با توجه به طراحی و ریشه سنتی آن متمایز با کشور دیگر است

مبلمان کلاسیک

هر اثر کلاسیک با اصالت و برگرفته از هنرهای ریشه دارو سنتی آن تمدن است، تفاوت مبل استیل و مبل کلاسیک هم در میزان همین منبت کاری هاست. جزییات و کنده کاری های عمیق در مبلمان استیل بیشتر است.سبک مبل کلاسیک تقریبا تلفیقی از مبلمان راحتی و استیل بوده با ظاهری اشرافی .

یکی از شاخصه هاییکه مبل کلاسیک را از سایر مدل ها مستثنی میکند، ظرافت در طراحی و هماهنگی تک تک اعضا با یکدیگر است. فرم کلی بدنه، رنگ، نوع پوشش و همچنین نقش و نوع پارچه به‌کار رفته در این نوع مبل باید در نهایت دقت و هماهنگی انتخاب و بکار گرفته شود.

این سبک مبل تاکید زیادی روی خطوط و فضاهای منحنی دارد و به‌همین‌دلیل مبلمان کلاسیک با چوب تراش خورده و دارای منبت‌کاری‌ ساخته می‌شوند. اسکلت این مبل از چوب‌های مرغوب بوده و از فوم سرد و پارچه‌های نفیس برای پوشاندن این اسکلت مستحکم استفاده می‌شود. این سبک مبلمان اغلب حجیم هستند و فضای زیادی را اشغال می‌کنند.

انواع مبل های کلاسیک عبارتند از:

1:مبل کلاسیک فرانسوی

2:مبل کلاسیک ایتالیایی

3:مبل کلاسیک انگلیسی

که ما در ادامه به بررسی اجمالی هر کدام می پردازیم.

 

مبل کلاسیک فرانسوی:فرانسه مهد مد در جهان است و مرکز پیدایش بزرگترین و مشهورترین هنرمندان است در ابتدای قرن هفدهم میلادی این مبل ها فقط برای خانواده های سلطنتی طراحی و ساخته میشد،در ابتدا حکاکی روی چوب این مبلمان بسیار پر حجم  بود، اما به مرور زمان آن‌ها اصل سادگی و ظرافت را در پیش گرفتند.یکی از ویژگی های اصلی این نوع مبلمان راحتی است به صورتی که استفاده طولانی  از آنها برخلاف مدل های دیگر باعث خستگی بدن نشده که به علت استفاده از پشتی های قطور که به کار رفته در این مدل است.

اصلی ترین رنگ چوب این مدل مبل قهوه ای تیره می باشد. جنس متریال پارچه‌ های به کار رفته در این مبلمان، اغلب کتان و ریون با طرح های بسیار ساده و ظریف و بیشتر به رنگ های روشن و خنثی است.پایه‌های این نوع از مبلمان با طراحی منحصر به فردی ساخته شده به صورتی که اغلب پایه‌ها به صورت منحنی و با قوسی متمایل به بیرون ساخته شده و ته پایه‌ها نیز بیش‌تر به فرم پنجه‌های حیوانات طراحی می‌شود.

 

مبل کلاسیک ایتالیایی:ویژگی اصلی این مبل استفاده از طرح های پر زرق و برق های یکنواخت در تمام سطح و بدنه و پارجه است،این مبل با طرحی آزادانه و متریال بسیار با کیفیت طراحی و ساخته میشود.مبل های ایتالیایی ترکیبیست از سنت و مدرنیته طرح مبلمان کلاسیک ایتالیایی سرشار از جزئیات و ظرافت های بی نظیر است.استفاده از رنگ های خنثی و روشن باعث شده است که سلیقه هر مشتری را جذب کند.

مبل کلاسیک انگلیسی:این مبل در دسته های مبل راحتی قرار میگردد.در مقایسه با مبل های فرانسوی ساده تر است و تنها جزییات اندکی دارد،یکی از مشخصات این مبل طرح دار بودن این مبل ها می باشدو دارای پشتی های بلند در صندلی ها می باشد یکی از اصیل ترین این دسته مبل چستر می باشد که بسیار پرطرفدار است. وجه تمایز اصلی این مبل با دسته مبل های فرانسوی و ایتالیایی سادگی بسیار و ظریف بودن آن است.

No Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

HomeCategoriesAccount
Search